woensdag 27 juni 2012

Strijkkralen

Daar ben ik weer. Het heeft even geduurd, de problemen met de internet verbinding zijn nog niet helemaal opgelost maar ik kan in iedergeval weer bloggen met foto's.

Vorige week heb ik op Freubelweb een leuk idee gezien om armbandjes te maken van strijkkralen.
De dames hebben ijverig de juiste kleuren uitgezocht en de kraaltjes rechtop in de oven gezet.



Oven aan op 200 graden en 5 minuten later zijn de strijkkralen gesmolten.
Wachten, wachten en wachten..




Nadat ze zijn afgekoeld kun je ze met een elastiekje rijgen alsof het zo'n snoepjesketting is. Het eindresultaat is leuk geworden, ik geloof dat er wel 20 armbandjes zijn gemaakt in een week tijd.




4 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk, maar wat een werk om die kralen rechtop te laten staan.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik ook gezien. en het resultaat is erg leuk zeg.

    Gr Nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ga ik van de week als het regent ook maar eens doen met de kids!!!

    Gr. Annette

    BeantwoordenVerwijderen