dinsdag 26 maart 2013

Zeeuwse popjes

Afgelopen weekend heb ik weer wat Zeeuwse popjes opgestuurd naar Jacoline in Grijpskerke. Zij verkoopt deze in haar Winkel van Ikkus. De popjes zijn leuk om te maken maar het blijft gepriegel. Veel losse onderdelen en dan dat kleine leerstukje naast haargrens. 3 prikken in mijn vinger verder zaten ze er allemaal op.



Natuurlijk ook een mannelijk popje erbij in vol ornaat.



En hier de hele bups samen.



I made these small ones for a shop in Zeeland, calles Winkel van Ikkus . They all have their costume on.

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke uitvoering van de 'dikbuik-popjes'! Idd priegelwerk, dat leer!
    Ik heb wel eens gehad dat er een drupje bloed op mijn gehaakte poppetje kwam toen ik in mijn vinger prikte... :-( Gelukkig kreeg ik het eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook een bloeddruppel maar gelukkig op tijd gezien en net onder mijn nagel (heel pijnlijk). Geen schade op het popje dus vrolijk verder gegaan.

      Verwijderen
  2. Wat een lief stelletje zo!
    Groetjes ut Ljouwert, Hendrika
    Ps bestaan er ook friese poppetjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen