Posts tonen met het label haken op donderdag. Alle posts tonen
Posts tonen met het label haken op donderdag. Alle posts tonen

donderdag 30 mei 2013

Kookiemonsterrrrrr

Het lijkt wel alsof ik heel hard heb gewerkt de afgelopen dagen/weken. Maar ik had allemaal van die bijna af projectjes liggen. Dus ben ik daar maar eens mee aan de slag gegaan.

In mijn wolmandje lag ook al een paar weken een half afgemaakte kookiemonster. De armpjes en beentjes waren nog niet af en, niet onbelangrijk voor een kookiemonster, de koekjes!
Afgelopen dinsdag was het lekker weer en ik ben toen maar even in de patio gaan zitten want je weet immers niet wanneer het lekkere weer weer voorbij is. Hij is af en zeer tevreden met zijn kookies.

 


It looks like I worked very hard these last days/weeks. But I had some unfinished projects. So this week I finally finished this cookiemonster. He is very happy with his cookies...
 

donderdag 25 april 2013

Touw

Regelmatig krijg ik mailtjes van vriendinnen die een ideetje opsturen of een link naar een blog/artikel. "dit is leuk, of "kun jij dit ook?"
Een tijdje geleden kreeg ik een link doorgestuurd naar een duitse blog. Mijn duits is niet zo goed en gelukkig kan ik tegenwoordig haken zonder patroon.

Een mandje voor bijvoorbeeld in de keuken maar dan gehaakt van touw. Keuken touw of hennep touw. (mam dat stinkt!!)


Ik had een bol genomen waar verschillende diktes in zitten. Niet handig met zo'n stugge draad maar het mandje is er gekomen. Volgende keer toch even de bodem strijken als ie af is, dat begreep ik tussen de regels door met mijn goede kennis van het duits...



Vriendin J was er blij mee... dat was trouwens niet de reden dat ze de link had doorgestuurd......

Sometimes I get emails from some of my friends with ideas and they ask me then if I can make that. Just for trying or for the idea. Ofcourse. This came from a german blog and my german is not good. I was glad I can crochet without a pattern these days. I made this little basket from kitchen robe. It's not easy to crochet. Friend J was very pleased to get the finished basket, but that was not why she sended me the link.......

donderdag 18 april 2013

Grote opdracht

Wat een leuke opdrachten krijg ik van tijd tot tijd. Vele mailwisselingen volgen maar dat vind ik juist zo leuk. Eerst de kleuren uitkiezen en dan de klant regelmatig voorzien van informatie over de voortgang van het product.

De deken, bambi en slofjes kwamen als eerste. Daar ben ik bekend mee en heb ik al eens eerder gemaakt.


De kleuren op elkaar afstemmen, best lastig als je verschillende garendiktes moet hebben. Maar dankzij Ria van Het Wolhuis is me dat gelukt. De Drops Paris had ze binnen een dag verstuurd en heeft toen zelf de bijpassende kleurtjes in Catania uitgezocht en opgestuurd. Super, dat scheelde mij weer heel wat tijd.



Tijdens het werken aan deze 3 items mailde de klant een foto van een rendier. Of dit ook nog gemaakt kon worden in de juiste kleurtjes. Nooit gedaan maar altijd leuk zo'n nieuwe uitdaging! Zo gezegd zo gedaan, patroon erbij gezocht, wat aangepast aan de uitstraling van bambi en zie hier het eindresultaat.



En toen ik gisteren thuis kwam had de klant heel lief een foto opgestuurd van het kamertje met het eindresultaat. Wow, daar doe je het voor! 

 

I made these things for a customer. I made the first 3 items several times before but the rendeer head was the first time. She mailt me a picture and I searched on the internet for a pattern. I changed some things so the rendeer was in the same style as the little fawn. I was very pleased with the result. The customer mailt me a picture with the endresult, wow love it! 


donderdag 24 januari 2013

Haken op donderdag

Lace Beanie

Bij gebrek aan een beanie hoofd heb ik de beanie gewoon gefotografeerd. Hij is gehaakt van alpaca wol en er zit een soort kant patroon in. Erg leuk om te doen en als je een beetje door kunt werken dan is het niet echt een heel lang project. Ik heb het patroon van Interweave.com,  5 free crochet hats patterns.




I did not have someone to put on my beanie to take a picture. I made this one of Alpaca wool and has a lace print. If you have the time and nothing else for a few ours/evenings you can make this beanie very easily. The pattern is from Interweave.com,  5 free crochet hats patterns

donderdag 1 november 2012

haken op donderdag

Wat vliegt de tijd. Ik ben druk bezig met een aantal bestellingen af te ronden maar deze schatjes heb ik afgelopen weekend afgegeven. De opdracht: graag een voor een jongen en een voor een meisje...
Altijd weer jammer als ze weggaan. Nu nog een kleurencombinatie bedenken om mee te nemen naar de Groote Fair op 9 december as. Ideeën?? 




I made these fawns for someone who wanted to have one for a boy and one for a girl. I feel a bit sad they went away....
Does anyone have an idea for a colourcombination to take with me to a fair on december 9th in Rosmalen?

donderdag 25 oktober 2012

haken op donderdag

Een tijdje geleden kreeg ik een vraag van een klant uit België of ik een paar mutsjes kon maken voor haar 3e dochtertje die binnenkort geboren wordt.

Nadat wij wat heen en weer hebben gemaild en ik haar wat modelletjes heb laten zien, heeft zij 4 modelletjes uitgezocht met de daarbij behorende kleuren. Sommige afgewerkt met een kantje en een randje, andere met een gehaakte bloem.

Ik denk dat haar dochtertje er prachtig uit gaat zien met deze mutsjes.



Een roze gehaakte muts met satijnen lintje

Een creme kleurige met kanten randje (sorry hij draait niet)

Een grijze met kanten lintje en gehaakte bloem
 
En een camelkleurige gebreide muts

I made these hats for a lady in Belgium. I gave her some hats to choose and she ordered these ones. They turned out lovely and her babygirl will look very cute in them.
 

donderdag 4 oktober 2012

haken op donderdag

Lekker op de bank, o nee, ik had beloofd om wat te bloggen op haken op donderdag. Vandaag een bestelling verzonden van een gehaakte bambi en een dekentje. Over beide items ben ik erg enthousiast en ga ik zeker nog een keer maken. Ben benieuwd welke kleurencombinaties dan gemaakt worden.

 
 
I promissed you crochet on thursday, so this is my work of this week. A crochet fawn and a lovely blanket in different colours of pink.
It turned out lovely and I think I will be making this again with some other colours.

donderdag 20 september 2012

haken op donderdag

Wat gaat het toch snel. Het is weer donderdag. Ik probeer altijd wat te bloggen wat af is maar dat lukt niet elke week. Deze knuffel had ik nog niet geblogd maar wel al een tijdje klaar dus komt ze vandaag aan de beurt. Het is weer een patroontje van lilleliis.


I made this cuddly doll a few weeks ago but did not have the time to blog it earlier. Again I used a pattern of lilleliis. I made her in different colours of grey and white.

donderdag 6 september 2012

Haken op donderdag


Gisteren heb ik dit schatje afgemaakt. Een haarband met een klein vlindertje als "finishing touch". Ik heb haar patroon gevonden via Etsy en ben gelijk aan de slag gegaan met wat restjes Catania. Ik ga haar denk ik ook nog een keer in een andere kleur maken, kijken hoe dat uitziet.

Fijne dag vandaag!




donderdag 30 augustus 2012

Haken op donderdag

Soms zit je bij collega bloggers te kijken en kom je een leuk patroon tegen. Ik had het een tijdje geleden uitgeprint zonder afbeelding en zonder naam van degene die het patroon heeft uitgeschreven, dus kon ik het ook niet meer terugzoeken hoe het eendje eruit ging zien. Tijdens de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen heb ik een restje katoen gepakt en ben begonnen, immers, de 1e zin van het patroon is dat je dit eendje in 1 avond af kunt hebben... Dat lukte, alleen had ik het geluk dat de ceremonie tot 1.30 uur duurde......



Nog een gepunnikt sjaaltje gemaakt en wat "wieltjes" toegevoegd.

donderdag 9 augustus 2012

Haken op donderdag

Wat gaat de tijd snel, maandag gaat mijn dochter alweer naar school. De zomervakantie zit er alweer bijna op voor ons in het zuiden.

Ik ben niet echt actief geweest met reageren de laatste maanden. Daar had ik zo mijn redenen voor maar ga ik zeker vanaf volgende week weer goedmaken. Ook heb ik gezien dat ik mijn 100! volger heb sinds deze week. Dat word tijd voor een leuke give-away. Die ga ik nog even bedenken...

Maar nu tot de orde van de dag. Het is weer donderdag, dat betekent voor een heleboel creatievelingen onder ons:  haken op donderdag.
Ik heb niet echt veel gedaan tijdens de vakantie (boeken lezen gun ik mezelf alleen maar de tijd voor op vakantie vandaar dat dat hoofdactiviteit 1 was) maar deze armbanden heb ik wel gemaakt.
Eerst begonnen met het patroon maar wegens gebrek aan internet op de camping in Spanje heb ik ze nog maar eens opnieuw gemaakt in België. Sommige steken waren niet te begrijpen maar dankzij you tube lukte het een heel eind. Ik vind ze erg leuk geworden, samen maar ook los van elkaar. Rode schoenen, rode broek, wit truitje en "afgestyled" met de rode armband....helemaal leuk.

Fijne dag vandaag, het beloofd weer mooi weer te worden!

 


  

donderdag 5 juli 2012

Een gehaakte tas voor een kleine dame

Soms kom je op bepaalde sites dingen tegen die je meteen wilt gaan maken. Tijdens onze computerstoring had ik een leuk patroon gezien van een gehaakte tas maar kon helaas het patroon niet downloaden, althans niet op het moment dat je het wilt, en dan bedoel ik natuurlijk meteen als je het ziet. Maar via via ben ik toch aan het patroon gekomen en gelijk aan de slag gegaan. Aangezien ik hier 4 dozen met wol heb liggen moet dat lukken. Maar stiekem gaat er erg veel wol in zitten. Uiteindelijk was ik 4 bollen oranje, 2 bollen roze en wat restjes Drops Paris verder maar dochterlief is er erg blij mee.






donderdag 24 mei 2012

Big Bird

Is het een monster? Is het een knuffel? Is het een eend? Nee, wat is het dan? Een Big Bird maar wel een om te knuffelen. Deze gehaakt vogel heeft enorme poten die ik heb zitten punniken. Zijn oren en hanekam zijn ook gepunnikt. Leuk om die technieken weer te gebruiken.

Deze "Big Bird" ziet er wel erg gezellig uit dus een andere kleurencombinatie zal er zeker aankomen. Ik merk aan mezelf dat ik altijd terugval op "veilige" combinaties dus ik zal denk ik wel in het standaard terugvallen. Als jullie een leuke kleurencombinatie weten dan hoor ik het graag. Ik heb een hele bak vol met catania dus ik kan alle kanten op.







woensdag 16 mei 2012

Haken op donderdag

De kinderen hebben er al heel wat avondjes onder gelegen tijdens het televisie kijken maar ik vergat elke keer een foto te maken.

Toch nog gelukt binnen het jaar! Ik realiseerde mij dat ik vorig jaar in de auto op vakantie in Zweden begonnen ben met wat blokken te haken. Na de vakantie heeft het een tijd stil gelegen en ben ik af en toe verder gegaan.

Totdat ik een aantal weken geleden ineens weer de "drive" kreeg om hem af te maken, maar vooral ook om weer ruimte te hebben in mijn mandje met wol waar ik mee bezig ben. Het geeft weer een heerlijk gevoel als iets af is, en ik ben er trots op.




Gemaakt van cotton creative, in de kleuren creme, beige, bruin, lichtgrijs en donkergrijs.

vrijdag 13 april 2012

haken op (net niet meer) donderdag

Het lijkt wel alsof ik elke dag achter de feiten aanloop. Een paasdecoratie na pasen en nu weer haken op donderdag maar dan op vrijdag. Gisteren had ik geen tijd om een blogberichtje te plaatsen dus doe ik dit toch nog even vanochtend. (oeps het is na 12 uur)

Vriendin A heeft een fietsstoelhoesje bij mij besteld en kwam hem gisteren ophalen. Omdat ze eind maart jarig was geweest en ik nog geen leuk cadeautje voor haar had heb ik vorige week een aantal onderzetters met bijpassend mandje gehaakt. De kleurtjes vielen in de smaak, binnenkort ga ik bij haar een heerlijk kopje koffie drinken om de onderzetters uit te proberen.



Het patroon heb ik gevonden op het volgende blog:http://crejjtion.blogspot.com/search/label/Crochet

Fijn weekend allemaal!

donderdag 15 maart 2012

haken op donderdag

Op de valreep

Wat een heerlijk zonnetje. Vandaag de 1e heerlijke (warme) zonnestralen meegepikt in mijn patio. Nou eigenlijk moet ik zeggen binnen. Ik zet dan de patiodeuren open en kan dan heerlijk binnen zitten en dan wel gewoon in de zon. Je zit dan uit de wind en dan is het nog aangenamer.

Ik was bezig met wat kleine blokken voor een poppendekentje. De blokken heb ik gistermiddag afgemaakt.



Vanmiddag garen erbij gepakt en de blokken aan elkaar gehaakt. Leuk randje erlangs en hij is klaar. Het complete eindresultaat komt snel want ik wil eerst nog een klein lakentje maken. Het poppenbedje is dan helemaal af al zal Noortje dan niet in haar pyama'tje liggen want die heb ik nog niet. 


Het is me deze week dus wel nog gelukt om wat te posten voor haken op donderdag, pff een last valt af van mijn schouders......ha ha

Geniet allemaal van de heerlijke dagen die nog komen

donderdag 9 februari 2012

Haken op donderdag

Baboushka muziekdoos

Soms zie je wat in een etalage liggen en denk je, dat is leuk om zelf te maken en dan wat te veranderen. Zo ook met deze bebouschka. In een kinderwinkel zag ik deze dame als knuffel liggen met hele rare oren. Het leek mij leuk om daar een muziekdoosje van te maken. Helaas had ik niet de juiste wol in huis maar dat was snel opgelost. Mijn creatieve (schuin) overbuurvrouw heeft heel veel katoen in huis. Dozen vol, dus ik ben bij haar gaan "lenen".



Als je geen patroon hebt moet je wel ervoor zorgen dat je alles opschrijft zodat je het nog een keer kunt namaken. Dus uitgerust met pen en papier en een paar bolletjes katoen ben ik aan de slag gegaan. Leuk muziekdoosje erin en klaar... Dadelijk in mijn webwinkel plaatsen.




donderdag 2 februari 2012

Haken op donderdag

De laatste tijd wil het maar niet lukken om Haken op donderdag een goede invulling te geven. Of ik heb niets nieuws meer gemaakt of ik heb in die week al wat laten zien van mijn gehaakte creaties. De Oetels hebben jullie al kunnen bewonderen maar 1 foto heb ik nog niet geblogd. Om toch wat te bloggen vandaag en ik nog geen andere nieuwe gehaakte creatie klaar heb nog een keer de lieve Oetels.


Vanochtend heb ik de puntjes op de i gezet aan mijn tas; de applicatie. Aangezien ik altijd veel moeite heb om de applicatie goed te krijgen is het altijd spannend als je dat als laatste handeling moet doen. Gaat het niet goed dan is de tas verprutst. En er zitten heel wat uurtjes in zo'n tas, elke keer verbaasd het me weer. Dadelijk nog wat foto's maken en dan kan ik hem snel laten zien.

Geniet ze allemaal, misschien lekker schaatsen vanmiddag en anders heerlijk met een kop thee achter de naaimachine of brei/haakwerk.  Ik ga vanavond naar de Musical Wicked, ben zeer benieuwd. 

donderdag 19 januari 2012

Haken op donderdag

Af en toe ben ik met een aantal projectjes tegelijk bezig. Het was alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geblogd voor haken op donderdag dat daadwerkelijk af is. Net de laatste hand gelegd aan het rode tekkeltje en proberen met dit sombere weer een goede foto te maken.



De enige plek in huis op dit moment was mijn hobby-hok met verlichting want het lukte niet meer om een foto te maken zonder kunstlicht.
Het tekkeltje heb ik al een keer eerder gemaakt maar blijft schattig. Het muisje heb ik gisteren voor het eerst afgemaakt. Er zit nog geen ophanglusje aan voor de sleutelring dus er hangt nog een lange draad uit zijn hoofd. Het patroontje heb ik gekocht via het blog van Haakmuts, Claire heeft erg leuke patroontjes uitgewerkt waaronder dit schattige muisje.


Ze hebben het gezellig samen, eens kijken wie zich nog aansluit bij deze "vriendenkring"....

donderdag 8 december 2011

Haken op donderdag

Rudolph, wat is er toch met je gebeurd??

Zoals jullie weten maak ik elk jaar kleine pietjes die de juffen een aantal weken dragen totdat het Sinterklaas is. Ik kreeg na Sinterklaas meteen de vraag of ik iets voor Kerst kon maken. Zo gezegd zo gedaan en de engeltjes waren een feit..

Dit jaar zijn de 2 basisscholen bij ons in de wijk (lees net niet straat) samengegaan dus zijn er ook nieuwe juffen bijgekomen. Nadat deze ook voorzien waren van pietjes kwam wederom de vraag of ik wat nieuws kon maken voor de kerstperiode. Het is dus rudolph geworden.
Lastig om zo klein de juiste uitdrukking te krijgen maar hij ziet er goed uit.



Ik ga vandaag wat rommelen in huis en zal snel een andere kerstcreatie laten zien...

Fijne dag vandaag,