donderdag 12 januari 2012

mam, je gaat hem toch niet weggooien he??

Dit is Knuf, of moet ik zeggen was Knuf? Ik heb hem gekocht toen ik zwanger was van mijn 1e maar hij heeft er nooit naar omgekeken. Toen nummer 2 kwam heb ik knuf gewoon weer in het bedje gemikt en jawel, dit keer werd hij wel aangeraakt. Aangezien ik toen nog geen knuffels maakte was ik erg blij dat mijn eerste aankoop tijdens een zwangerschap nu wel gebruikt werd.

We zijn een aantal jaren, heel wat knuffels en wasbeurten verder en nu is hij na Florida in de wasmachine terecht gekomen. Dat was dus geen goed idee!! Dit is het resultaat:


Aangezien het bed van mijn dochter vol ligt met knuffels had ik niet door dat deze Knuf gemist werd. Gisteren rond bedtijd stond er een bedremmeld dochtertje voor me wanneer ik Knuf ging maken want ze mistte hem/haar. Snel, was mijn antwoord, maar ik heb geen flauw idee!
Moet ik er een nieuw kopje op zetten? Een lapje opnaaien, dichtmazen, ik heb geen flauw idee. De punt van de muts zit ook vol gaten, de handjes hebben ladders enz.




Tips? Laat het me weten graag dan ga ik gauw aan de slag voor haar.

7 opmerkingen:

  1. Uit elkaar halen en het hoofdje/handjes met een dubbele (vlees)kleurige panty overtekken? En bijvoorbeeld knoopje maken in uiteinde muts? Denk maar hardop... ;0)

    Groetjes Bernice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt zelf ook van die prachtige poppetjes. Kan je knuf niet gewoon namaken. Zelfde kleurtjes, blauw altijd goed. Kan ze weer jaren knuffelen want deze knuf is zo te zien wel heel intensief gebruikt.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat triest. Wat zal ze hem missen.
    Hoofd en handjes opnieuw maken met huidkleurig tricot.
    Zou wel proberen om deze vulling nog te gebruiken.
    Puntje van de muts afknippen en opnieuw vastmaken.
    Klaar is knuf.
    Succes. Ik hoop dat het lukt.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou het gaan stoppen, gaatje bij de hand dicht maken, muts iets verkleinen zodat het gat weg valt.
    Bij het gat van de neus zou ik een lapje tricot erop maken,en heel voorzichtig vast naaien of er een soort bolle neus op gaan zetten.
    Rest van de gaatjes dicht maken.

    Ik zou geen nieuwe maken, dit is knuf of hij nu gestopt is of niet, een andere pop wordt nooit knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar dat gaat je toch wel lukken. Handjes los maken en nieuwe tricot zo ook met het hoofdje. En het mutsje idd iets kleiner stikken. dan is ze weer als nieuwe;-). Tis wel een sneu gezicht hoor zo'n lekkere knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moest wel ff lachen toen ik je laatste paar woordjes las...Dat je geen idee had hoe dit knuffeltje te maken en of we tips hebben... Jij, die de prachtigste knuffels laat zien en ons vraagt om hulp, hihiii...
    Maar ik denk dat jij allang weet hoe je dit zult gaan herstellen en weer tot een prachtig popje maken. Jij kent ook je dochter het beste en samen met haar zul je vast wel tot een heel lief nieuw (aangekleed) popje komen, daar twijfel ik geen moment aan!! Ennee...laat je het eindresultaat nog wel even zien? Groetjes en fijn weekend alvast! Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat misschien ook kan werken...
    Naai met een aantal steekjes het kapotte gedeelte dicht. Maak het mutsje los van het hoofdje. Herstel het mutsje door hem iets in te korten.
    Zet het mutsje terug op het hoofdje maar nu op een andere plek. De midden-achternaad komt nu rechts (of links) van het hoofdje te zitten. Omdat je het mutsje er toch overheen gaat....zie hier niks van. De kapotte kant valt dan net aan de andere kant onder het mutsje. Vergeet niet om eerst even nieuwe oogjes door te pitten. Het kleine gaatje op het handje zou ik met een jij en ikke steek gewoon sluiten.


    Over mijn poppenogen:
    Ik pit ze eerst door en dan borduur ik de ogen er op. Ik steek mijn naald nooit in dezelfde opening. Ik heb eens een aantal foto's gemaakt toen ik oogjes aan het naaien was: http://grietjekarwietje.blogspot.com/search/label/Zonnekindpop%2FWaldorfdoll?updated-max=2011-03-31T20:53:00%2B02:00&max-results=20
    Misschien heb je er wat aan.

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen